TRIMEX WMS  
Dodatkowe produkty  
  Nopalin  
  Citrimax & Chromium  
  AC Zymes  
  Chromium Max  
Maksymalny efekt  
Dieta  
  zgodna z grupą krwi  
  rozdzielna  
Typy budowy ciała  
Oczyszczanie  
Ocean 21
  Liquid Chlorophyll
 
Pure Yucca
ParaProteX
Detox Patch - plastry
Stres a odchudzanie  
Rhodiolin
Stress Management
Miażdżyca a odchudzanie  
Cukrzyca a odchudzanie  
Pomoc w trawieniu  
  Digestive Enzymes  
  Meal Time  
 
 

Porady Rehabilitanta 

Bóle kręgosłupa, ćwiczenia (czytaj) >>


     Bóle kręgosłupa to jedno z najczęściej występujących problemów związanych z nieprawidłową postawą ciała, oraz ciągłym przebywaniem w pozycji siedzącej lub stojącej, połączone niemal z całkowitym brakiem ruchu. To już choroba cywilizacyjna.  Podałam przykłady ćwiczeń, które doskonale wzmacniają mięśnie pleców i brzucha, dzięki czemu tworzy się tzw. gorset mięśniowy stabilizujący kręgosłup, w ten sposób zapobiegając jego zniekształceniom i bólom.



Jak dbać o kręgosłup w pracy /artykuł część 1/ (czytaj) >>
Jak dbać o kręgosłup w pracy /artykuł część 2/ (czytaj) >>
 W artykule tym zawarte są niezbędne informacje na temat prawidłowej pozycji podczas siedzenia przed komputerem i nie tylko.
 Podałam przykłady ćwiczeń wzmacniających kręgosłup z piłką. Powodzenie w ćwiczeniach to przede wszystkim systematyczność ich wykonywania.
 Zawsze namawiam do zapisania się na zajęcia żeby ćwiczyć w grupie, bądź korzystać z basenu, na ogół jednak nie jest to możliwe aby korzystać z takich zajęć każdego dnia, więc można również ćwiczyć  samemu w domu, myślę że piłka będzie dodatkowym elementem, który uatrakcyjni ćwiczenia.

Nowość i ciekawostka

Fotel rehabilitacyjno-profilaktyczny Amigo

Specjalna konstrukcja fotela Amigo wymusza prawidłową pozycje powodując ,że siedzimy na nim wygodnie z prostymi plecami. Dzięki temu odciążamy miednicę i kręgosłup na całej długości, eliminując tym samym przyczyny bólów pleców karku i krzyża.

Konstrukcja AMIGO zapewnia utrzymanie fizjologiczne prawidłowej pozycji kręgosłupa.

1. Odpowiednio nachylone siedzisko i podpórka pod kolana wymuszają sposób siedzenia, który dzięki rozłożeniu ciężaru ciała na miednice i podudzia odciąża kręgosłup i ustawia go w prawidłowej prostej pozycji.

2. Nachylone siedzisko ułatwia ponadto swobodny przepływ krwi, zmniejsza w efekcie ryzyko powstania żylaków, a także korzystnie wpływa na pracę przepony.

3. Podpórka pod podudzia, przejmując większą część ciężaru ciała, odciąża odcinek krzyżowy kręgosłupa, likwidując przyczynę bólów krzyża.

4. Oparcie pod lędźwie umożliwia bezpieczne odchylanie się do tyłu oraz zabezpiecza podparcie pleców.

5. Regulacja wysokości (pneumatyczny podnośnik),właściwy kąt nachylenia siedziska i regulacja podpórki podudzia umożliwia dostosowanie fotela do wymiarów użytkownika oraz wysokości biurka.

6. Kółka zamocowane u podstawy fotela umożliwiają swobodne poruszanie się w obrębie stanowiska pracy. Fotel jest obrotowy

7. Hamulec (włączany ręcznie) przeciw działa nagłym ruchom fotela, zapewniając bezpieczeństwo.


 
Gimnastyka korekcyjna

Skrzywienia kręgosłupa:
w płaszczyźnie czołowej tzw. SKOLIOZA
w płaszczyźnie strzałkowej :
 - kifoza piersiowa (plecy okrągłe, przodopochylenie)
 - lordoza lędźwiowa (nadmierne wygięcie kręgosłupa do przodu w odcinku lędźwiowym)  więcej>>

Wady kończyn dolnych:
Płaskostopie podłużne, poprzeczne
Kolana koślawe, szpotawe       więcej >>

Wady klatki piersiowej:
klatka piersiowa lejkowata
klatka piersiowa kurza
klatka piersiowa szewska      więcej >>
   
 

top