TRIMEX WMS  
Dodatkowe produkty  
  Nopalin  
  Citrimax & Chromium  
  AC Zymes  
  Chromium Max  
Maksymalny efekt  
Dieta  
  zgodna z grupą krwi  
  rozdzielna  
Typy budowy ciała  
Oczyszczanie  
Ocean 21
  Liquid Chlorophyll
 
Pure Yucca
ParaProteX
Detox Patch - plastry
                   nowość!!!
Stres a odchudzanie  
Rhodiolin
Stress Management
Miażdżyca a odchudzanie  
Cukrzyca a odchudzanie  
Pomoc w trawieniu  
  Digestive Enzymes  
  Meal Time  
 

BÓLE  KRĘGOSŁUPA

Jak im zapobiegać, przykładowe ćwiczenia dla osób zdrowych w celu zapobiegania bólom kręgosłupa lub u osób, które już te bóle mają .

 Natomiast osoby z rwą kulszową, dyskopatią powinny wykonywać ćwiczenia dobrane indywidualnie przez lekarza czy  rehabilitanta.Nieodpowiednio dobrane czy źle wykonywane ćwiczenia mogą przynieść wówczas więcej szkody niż pożytku.

   RWA KULSZOWA (czytaj) >>                                  DYSKOPATIA (czytaj)>>

 

 
  Z wykształcenia jestem rehabilitantką i w związku z tym mam jak się to mówi "zboczenie zawodowe". Przez wiele lat prowadziłam gimnastykę korekcyjną dla dzieci wieku wczesnoszkolnego, co roku też przeprowadzałam badania i sprawdzałam wady postawy.
Wyniki były zatrważające prawie 100% dzieci kwalifikowało się na gimnastykę korekcyjną.


      Gdziekolwiek jestem może to być plaża, basen, sklepy widzę te wady postawy u młodych ludzi, którzy jeszcze mogą nad sobą "popracować" zanim będą cierpieli na bóle  kręgosłupa. Często się zdarza, że widzę piękną młodą dziewczynę, a postawa...?
To samo dotyczy młodych mężczyzn zgarbieni, wyraźnie zarysowany brzuszek, a gdzie piękne wysportowane ciało!
Gdyby ktoś ich uświadomił, żeby zobaczyli się w lustrze jak swoją postawą zniekształcają swoje ciało i wygląd, a wystarczy wyprostować się, delikatnie wciągnąć brzuch, unieść głowę wyżej, ściągnąć łopatki i zupełnie inny wygląd i postawa. Tylko taka wyprostowana sylwetka dla wielu młodych ludzi jest już nienaturalna i męcząca, wynika to z osłabienia mięśni grzbietu i brzucha na skutek braku cwiczeń i ciągłego pozostawania w nieprawidłowej często wadliwej pozycji np. podczas oglądania telewizji, siedzenia przed komputerem itp.

Niestety nadal po macoszemu traktowane są zajęcia wychowania fizycznego w szkole. Czasem przez samych dyrektorów szkół i  nauczycieli gimnastyka traktowana jest jako gorszy przedmiot jako coś dodatkowego. Trzeba zdać jednak sobie sprawę, że kiedyś w przyszłości niekoniecznie będzie nam potrzebny np. rachunek prawdopodobieństwa, natomiast nasz kręgosłup będzie nam służył do końca życia. Rodzice też nie są bez winy, byle jakie przeziębienie, ból głowy i już zwolnienie, a w domu też nie najlepiej bo przecież siedzenie przed komputerem nie wymaga żadnego wysiłku, a z dodatkowych zajęć fizycznych niewielu korzysta.

U dzieci rzadko pomimo złego nawyku postawy występują bóle kręgosłupa, ale niestety dają się one silnie we znaki już w wieku 20- 30 lat nie mówiąc już co dzieje sie później, zwłaszcza jeśli  praca jest w pozycji stale siedzącej lub stojącej.  Problem z wiekiem będzie narastał jeśli nie podejmiemy żadnych działań, a czasem być może konieczna będzie nawet operacja, by wzmocnić i ustabilizować zniszczony kręgosłup.

Poniżej przedstawiam  krótki filmik, co dzieje sie z kręgosłupem w trakcie niemal ciągłego  przebywania w pozycji siedzącej np. przed komputerem.

Czy tak będzie wyglądało Twoje CV w wieku 40 lat?


                          


Co robić aby nie dopuścić do takich zmian?

    Jeżeli masz samodyscyplinę codziennie wykonuj chociaż kilka ćwiczeń z poniżej podanego zestawu. Chodzi o to żeby wyrobić w sobie nawyk i przynajmniej na początku 3-4 ćwiczenia  po kilka powtórzeń. Jeśli Cię to przeraża zastosuj metodę małych kroków i ćwicz np. podczas trwania jednej  reklamy telewizyjnej o tej samej porze kiedy najczęściej oglądasz telewizję, później stopniowo zwiększaj ilość ćwiczeń myślę że sam będziesz do tego dążył zwłaszcza kiedy poczujesz jakie mają one zbawienny wpływ na Twój kręgosłup i własne samopoczucie.

Oczywiście oprócz tych ćwiczeń znakomicie kształtuje kręgosłup, odciąża go i wzmacnia PŁYWANIE najlepiej kraulem na grzbiecie i brzuchu, styl klasyczny popularna żabka jak najbardziej ale nie za długo, gdyż występuje tu zbyt silne wygięcie kręgosłupa w odcinku lędźwiowym.

Proponuję Zestaw ćwiczeń zapobiegających bólom kręgosłupa, nie jest to filmik nagrany przeze mnie, ale uważam że ćwiczenia są bardzo dobrze dobrane i w zgodzie  z własnym sumieniem je polecam. Natomiast nie musi się od razu wykonywać wszystkich ćwiczeń, na początek wybierzcie chociaż 3-4 z nich, które będziecie systematycznie wykonywać, a z czasem zwiększycie ich ilość i długość trwania ćwiczeń.


                        


Jak dbać o kręgosłup w pracy /część 1/  >>
Jak dbać o kręgosłup w pracy /część 2/ >>



   
 

top